четверг, 11 февраля 2010 г.

Інтернет-семінар

Шановні колеги, для участі в Інтернет- семінарі пропонуємо ознайомитися з науково-теоретичним матеріалом і підготувати виступ (1 сторінка) про практичні аспекти застосування технології
ОЗН на уроках української мови і літератури, про недоліки, переваги, перспективу названої технології. Якщо не працювали в цій технології, прокоментуйте поданий матеріал і визначте для себе перспективу.
Чекаємо вашої участі в семінарі!


Завантажити матеріал для вивчення

13 комментариев:

  1. Єременко Н.М., група Харахоріної Т.О.
    Доброго вечора, шановні Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно! Відправила файл і потім знайшла матеріал про особистісно зорієнтоване навчання на дошці оголошень. Звичайно, до майстерності мені ще далеко, але основні моменти цієї технології використовую, а в нашій школі проводилися педчитання і педради з інноваційних технологій, у тому числі і ОЗН. Дізналася з матеріалу семінару більше про цю технологію. Постараюсь глибше оволодіти нею і частіше використовувати такі уроки в своїй роботі. Дякую за навчання.
    З повагою -- Єременко Н.М.,ЗОШ №117, м.Донецьк

    ОтветитьУдалить
  2. Шановні Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно!Вдячна вам за матеріал про особистісно зорієнтоване навчання,з яким я ознайомилася на дошці оголошень.На мою думку,ця технологія є дуже перспективною,бо саме завдяки їй дійсно відбувається становлення сучасної особистості.Ефективність особистісно зорієнтованого навчання ,я переконана, визначається ступенем участі самої дитини у процесі здобуття знань.Усвоїй роботі намагаюсь ефективно використовувати елементи цієї технології.Для цього на уроці створюю необхідні умови для внутрішньої позитивної мотивації учнів,надаю учням право обирати рівень опануванння матеріалу.Завдяки вашому семінару грунтовніше оволоділа цією технологією.З повагою Хворостянна В.В.,ЗОШ №11,м.Макіївка

    ОтветитьУдалить
  3. Доброго вечора,шановні Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно!Дякую Вам за поданий матеріал на дошці оголошень про особистісно зорієнтоване навчання.На мій погляд,за цією технологією майбутнє.Завдяки їй відбувається становлення сучасної компетентної особистості.Ефективність навчання під час здійсненя особистісно орієнтовного підходу визначається не обсягом знань,умінь і навичок,яких набула дитина, а ступенем участі самої дитини у процесі здобуття цих знань.Сучасна дидактика рекомендує надавати перевагу цим методам.У своїй роботі намагаюся ефективніше використовувати елементи цієї технології,враховуючи індивідуальні особливості учнів.Для цьго на уроці конкретизую цілі,створюю необхідні умови для розвитку позитивної мотивації в учнів.На своїх уроках надаю учням можливість реалізувати своє право на вибір рівня опанування навчального матеріалу.Завдяки семінару,я поповнила свої знання з даного матеріалу.З повагою Трофименко О.В.,м.Ясинувата ЗОШ № 6.

    ОтветитьУдалить
  4. Доброго вечора, шановні Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно! Дякую за цікавий матеріал про особистісно зорієнтоване навчання. Я працюю в НВК, який в цьму році почав працювати за модульно-розвиваючою системою навчання.Ця система включає в себе ОЗН.На мою думку, переваги ОЗН в тому, що основною цінністю є визнання учня активною особистістю, яка вже має сталу систему поглядів, а також такі особливості характеру, які притаманні тільки їй. ОЗН надає можливість кожному учневі реалізувати себе в пізнавальній та інших видах діяльності, створює умови для повноцінного виявлення та розвитку особистісних функцій субєктів освітнього процесу.На своїх уроках вчу дітей самостійно здобувати і застосовувати знання, уміння поділитися своїми знаннями з однокласниками (вчимося-навчаючи).Використовую рольві ігри, домашні завдання у вигляді творів, які передбачають самоаналіз.
    Основним недоліком особистісно зорієнтованого навчання вважаю непідготовленісь учнів. Вони повинні розуміти, що головним мотивом навчання не є отримання оцінок.
    Завдяки семінару поглибила свої знання з даної теми, дізнались більше про особистісно зорієнтоване навчання.
    З повагою Міняйлова С.В.,м.Шахтарськ НВК №1

    ОтветитьУдалить
  5. Добрий вечір,Наталя Василівна та Марино Сергіївна. Щиро дякую Вам за корисний поданий матеріал про особистісно зорієнтоване навчання.
    Я вважаю, що ця система навчання є перспективною. Адже саме вона має забезпечувати розвиток і саморозвиток особистості учня як суб'єкта пізнавальної та предметної діяльності.
    У своїй роботі намагаюся ефективніше використовувати елементи цієї технології,враховуючи індивідуальні особливості учнів.
    На своїх уроках конкретизую триєдину мету,створюю необхідні умови для розвитку позитивної мотивації в учнів; навчальний матеріал намагаюсь організовати так, щоб учень мав можли¬вість самостійного вибору способів його опрацювання. На уроках використовую різноманітні методи навчання: "ажурна пилка", робота в парах, "уявний мікрофон" та ін.
    Ще раз дякую вам за поданий матеріал.
    З повагою учитель української мови та літератури Красноармійсмької ЗШ І - ІІІ ступенів Новоазовського району Олійникова Л.І.

    ОтветитьУдалить
  6. Шановні Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно! Щиро дякую Вам за матеріал про особистісно зорієнтоване навчання. Я вважаю, що технологія ОЗН має велику перспективу, тому що визначаються індивідуальні особливості учнів.На своїх уроках залучаю учнів до виконання випереджальних завдань, взаємоконтролю, самоконтролю, роботи в групах. З матеріалу семінару дізналася більше про цю технологію.
    З повагою Селівашкіна Т.В.,учитель української мови та літератури Грабівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Шахтарського району.

    ОтветитьУдалить
  7. Шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!Щиро дякую за надіслані матеріали з особисто зорієнтованого навчання. Я знайома з принципами цього навчання й використовую їх у своїй практиці. Я думаю, що за технологією ОЗН майбутнє, вона дає змогу учневі навчитися вчитися, здобувати, аналізувати, систематизувати. застосовувати на практиці здобуті знання. Ця технологія допомагає дитині побачити свої можливості, реалізувати себе в різних видах діяльності. Перевагою цього методу навчання є те,що в центрі навчання є учень - суб*єкт навчального процесу,що стимулюється співробітництво та взаємодопомога , що це навчання цікаве й здійснюється на основі творчих методів, розвиває почуття відповідальності , стимулює учнів до самооцінки та самоосвіти. Воно забезпечує розвиток та саморозвиток особистості. На уроках застосовую такі види робіт , які допомагають реалізувати триєдину мету, навчаю учнів самостійно визначати мету навчання, використовувати різні джерела ( довідники. словники...), висловлювати власну думку , давати оцінку, складати анкету героя, діалог з героєм або автором, з української мови вчу складати узагальнюючі таблиці з теми, розвиваю усне мовлення в таких вправах як бліц- інтерв*ю, як усний переказ " Із бабусиної скрині" ,письмово висловлювати думки з якогось питання ( " Чи кожна людина може бути видатною", " Що нам, українцям ,потрібно відроджувати?...), використовую роботу в парах, " мозковий штурм", " мікрофон" та ін. , допомагаю учням у самоосвітній діяльності.До недоліків цьго методу слід віднести неготовніть та небажання учнів самостійно здобувати знання, добирати джерела , головною для учня часто є оцінка , а не якість здобутих ним знань.
    З повагою Олійник Ольга Василівна, учитель Зорянської ЗШ Мар*їнського району .

    ОтветитьУдалить
  8. Школа XXI століття повинна стати школою самореалізації особистості. Значне місце у формуванні особистості учня належить вчителеві, тому ОЗН передбачає взаємодію вчителя з учнем в умовах особистісно-орієнтованного педагогічного процесу. У своїй роботі використовую принципи ОЗН: гуманізація навчання; навчальний діалог; співпраця, співтворчість учнів та вчителя. Сприяю вільному вибору учнями навчального завдання, використовую театральну педагогіку, заохочую емоційність процесу навчання. На жаль, на сьогодні престиж знань упав, тому дуже важко знайти учнів, які прагнули б до співробітництва.
    З повагою, Надія Олександрівна Лебедкова, Донецька ЗОШ №126.

    ОтветитьУдалить
  9. Колодій В.І., група Харахоріної Т.О. Доброго дня, шановні Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно. Дякую за теоретичний матеріал з технології ОЗН. На мою думку, ця технологія є особливо важливою у формуванні всебічно розвиненої особистості. Учень стає суб"єктом учіння, у процесі якого поєднуються уміння як когнітивні, так і креативні. У своїй практиці я використовую цю технологію, якщо не повністю, то її елементи, враховуючи при цьому можливості та здібності учнів. Наведу приклад фрагменту уроку. Тема: Види і творення дієприслівників. Діти поділені на 3 групи. 1 завдання спільне для всіх. Користуючись підручником, дати відповіді на питання:види дієприслівників; від яких дієслів можна утворити дієприслівники недоконаного виду і доконаного виду; назвати суфікси дієприслівників. 2 завдання. 1 група (учні з низьким і середнім рівнем знань) - утворити дієприслівники окремо доконаного і недоконаного виду (дієслова вже поділені). 2 група. Вибрати з ряду дієслів ті, від яких можна утворити дієприслівники доконаного виду, виділити суфікси. 3 група. Вибрати з ряду дієслів ті, від яких можна утворити дієприслівники недоконаного виду, виділити суфікси. 3 завдання . 1 група складає окремі речення з даними дієприслівниками. 2 і 3 групи складають зв"язний текст з дієприслівниками. Вважаю, що урок був продуктивним, усі учні отримали оцінки, відчули радість успіху. Дякую, з повагою Колодій В.І. Донецький ДПЛ № 135 м.Донецьк

    ОтветитьУдалить
  10. Доброго дня,шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!Щиро дякую Вам за надісланий матеріал з технології ОЗН.Я-молодий спеціаліст,тому не пропускаю жодної можливості дізнатись щось нове.Свою подальшу діяльність хочу спрямувати на використання новітніх технологій з урахуванням зовнішньо-орієнтованої системи навчання.Наш НВК "Лідер" і я вже зараз активно працюємо над цією проблемою.Кожна дитина повинна мати можливість проявити себе,і допомогти цьому-мій обов'язок.Дозволяю учням самостійно обирати рівень завдань для домашнього опрацювання,Виконувати якомога більше творчих завдань,рефератів;допомагаю учням самостійно визначати мету уроку і перевірити,чи впорались ми із завданням.Я вважаю,що учень повинен мати можливість вибору найбільш значущих для нього способів опрацювання навчального матеріалу.І кожен вчитель має стимулювати дітей до цього.Гулага А.О.ЗОШ №14 м.Горлівка

    ОтветитьУдалить
  11. Сігідіненко Н.Є., група Харахоріної Т.О. Доброго дня, шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!Дякую за теоретичний матеріал з технології ОЗН. На мою думку ця технологія допоманає дитині побачити свої можливості, реалізуватисебе в різних видах діяльності. Перевагою цього методу навчання є те,що в центрі навчання є учень- суб'єкт навчального процесу.

    ОтветитьУдалить
  12. Доброго дня,шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!
    Провідною системою освіти на сучасному етапі освіти є гуманізація.Ідеалом освіти є особистість не з енциклопедичними знаннями, а з швидкою реакцією на все нове, на самопізнання, з добрими орієнтувальними навичками та творчими здібностями.Праця учня, якимй слухає тільки учителя, не сформує розвинутої особистості.Навчанння повинно проводитися не у вигляді монологу, а у вигляді діалогу.Особистісно зорієнтоване навчання повинно бути націлене на саморозвиток дитини.
    Отже, така методика створює умови, в яких з’являється і потреба, і бажання ставити запитання і шукати відповідей. Методика – це шлях, яким буде іти дитина.
    Тому виникла проблема запропонувати нові методи
    ( інноваційні), що розвивають критичне мислення з будь-якого предмету.
    При вивченні теми « Правопис і та и в словах іншомовного походження» в п’тому класі на етапі мотивації учбової діяльності можна використати інтерактивну вправу
    « Мозковий штурм».
    Наприклад, « Ми часто замислюємося над тим, звідки приходять слова? Хто їх придумує? Свої вони чи чужі? За підрахунками вчених, біля 10 % слів майже у кожній мові – чужомовні. В українській мові теж значна кількість іншомовних слів, запозичених в різні часи і з різних мов. Немає народу, який жив би ізольовано від інших народів, тому немає й мови, вільної від іншомовних слів.
    Якими шляхами потрапили й нині з’являються слова іншомовного походження в нашій мові? Це можна розв’язати методом колективного обговорення « Мозковий штурм».Уважно прочитайте картку – інструктаж і висловіть свої передбачення, записавши їх в зошиті».
    У результаті проведення « Мозкового штурму» були визначені основні, на думку учнів, шляхи появи іншомовних слів в українській мові:
    - торгівля;
    -війни;
    -напади кочівників;
    - татаро - монголольська навала;
    -економічні, політичні та культурні зв’язки з іншими народами;
    - перебування нашого народу під владою інших держав( Польщі, Австро – Угорщини, Росії);
    - перебування у складі СРСР;
    - розвиток науково – технічного прогресу;
    - комп’ютеризація та Інтернет.
    Зробити висновок( внаслідок вищезазначених шляхів запозичення в українській мові стали вживатися іншомовні слова поряд з українськими синонімами).
    Мозковий штурм відома інтерактивна технологія колективного обговорення, що широко використовується для вироблення декількох рішень конкретної проблеми. Ця технологія спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дозволяє їм вільно висловлювати свої думки.
    Як організувати роботу
    1. Під час « висування ідей» не пропускайте жодної, щоб вони робили більше спроб запропонувати ці ідеї.
    2.Необхідно заохочувати всі ідеї і навіть підтримувати фантастичні.
    3.В остаточному підсумку кількість породжує якість.
    4. Об’єднання або зміна раніше висунутих ідей часто веде до висунення нових, що перевершують первинні.
    5.Можна повісити такий плакат:
    А. Кажіть усе, що прийде в голову.
    Б. Не обговорюйте і не критикуйте висловлювання інших.
    С. Можна повторювати ідеї, запропоновані будь- ким іншим.
    Д. Розширення ідеї заохочується.
    При закріпленні матеріалу можна використовувати таке завдання як « Малюнкове письмо».Дітям пропонується написати письмо другу про те, що вони вивчили на уроці, але не словами , а малюнками. Для цього лист поділяється на 9-12 частин в яких учні і відображають свою картинки чи знаки, а на зворотній стороні вони записують свої думки словами.
    Рекомендую використовувати інноваційний метод « Мозковий штурм» на початку вивчення нового матеріалу, що дозволяє учням більш вільно висловлювати свої думки, а метод « Малюнкового письма» на етапі закріплення матеріалу для розвитку асоціативного мислення.


    Жигалдкіна світлана Юріївна, ДЗШ № 74.

    ОтветитьУдалить
  13. Малініна. Візьму участь пізніше

    ОтветитьУдалить