Зародком класно-урочної форми навчання стала концепція колектив-ного навчання дітей, яка була створена у ХVІІ столітті й здобула застосування в братських школах Білорусі та України.
Теоретичну розробку цієї форми навчання блискуче провів Я.А. Каменський. Від же й широко популяризував її. Сьогодні класно-урочна фор¬ма навчання є домінантною в усьому світі, незважаючи нате, що основні її положення було розроблено і впроваджено майже 400 років тому,
Для цієї форми навчання характерні такі елементи:
• об'єднання в класи учнів однакового рівня підготовки (розподіл учнів
по класах за віком);
• постійний склад класу на весь період шкільного навчання;
• робота всіх учнів класу за одним планом одночасно;
• обов'язковість занять для всіх;
• основною одиницею занять є урок;
• наявність розкладу занять, перерв, єдиного навчального року та кані¬кул.
До переваг класно-урочної форми навчання можна віднести:
• чітку організаційну структуру;
• зручне управління діяльністю колективу класу;
• можливість колективних взаємодій та рішень навчальних задач;
• постійний емоційний вплив особистості вчителя на учнів;
• економію часу навчання.
Попри широке визнання класно-урочної форми навчання в усьому світі, ця форма навчання не позбавлена цілого ряду недоліків. З-поміж основних недоліків цієї системи виділяють такі:
• орієнтація на «середнього учня»;
• труднощі урахування індивідуальних особливостей дітей;
• однаковий темп і ритм роботи;
• обмежене спілкування між учнями;
• часті зміни у розкладі навчальних занять, що не дає можливості учням довести почату ними справу до кінця.
Детальніше можна ознайомитися тут
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Доброго дня, Марино Сергіївно, Тетяно Олександрівно! Дякує вам за Інтернет - консультацію Жигалкіна Світлана Юріївна, учитель української мови та літератури Донецької загальноосвітньої школи І - ІІІ ступенів № 74, Куйбишевського району.Дізналося багато цікавого про Батовську систему навчання, систему індивідуального навчання - Дальтон - план, колективний спосіб навчання, план Трампа.
ОтветитьУдалитьДо побачення!
Гулага А.О.ЗОШ І-ІІІст.№14-ліцей "Лідер" м.Горлівка.
ОтветитьУдалитьДоброго дня!Шановні Марино Сергіївно,Тетяно Олександрівно,дуже вдячна Вам за консультацію!Дізналась багато цікавого про існуючі системи навчання.Особливо зацікавило навчання "зануреннями" за М.П.Щетиніним.До побачення.
Колодій В.І. Дякую, матеріал отримала.
ОтветитьУдалитьДякую за інтернет-консультацію .Дізналася багато цікавого про класно-урочну систему навчання.
ОтветитьУдалитьРожко Олена Валеріївна ,учитель ПортовськоїЗОШ Першотравневого району.
Добрий день,Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно!Дякуємо за змістовну інтернет-консультацію.З повагою Трофименко О.В.,учитель Ясинуватської ЗОШ 1-3 ст.№6.Хворостянна В.В.,учитель Макіївської зош 1-3 ст №11.
ОтветитьУдалитьДоброго дня,Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!
ОтветитьУдалитьДякую за інтернет-консультацію.Довідалася про різноманітність класно-урочної системи навчання. Особливо мене зацікавив колективний спосіб, а саме різниця між однаковою та спільною (загальною) метою, поставленою вчителем на уроках.
Чимадурова Ольга Владиславівна, учитель Донецької ЗОШ 1-3 ступенів № 46.
Доброго дня!
ОтветитьУдалитьДякую за консультацію. З повагою, Іванічкіна Євгенія Іванівна - учитель СЗОШ №13 м. Костянтинівки
Доброго дня,шановні Марина Сергіївна та Тетяна Олександрівна! Дякую за цікаву консультацію.Довідалась нове про Батовську систему навчання.З повагою, Сігідіненко Нонна
ОтветитьУдалитьДоброго дня, шановні Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно! З цікавістю ознайомилася з матеріалом першої консультації. Очевидно,скільки існує світ, стільки людство буде намагатися відшукати універсальну форму навчання -- що, в принципі, неможливо. Дякую за консультацію. З повагою -- Єременко Надія Михайлівна, учитель ЗОШ №117 М.Донецька
ОтветитьУдалитьДоброго дня, Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно! Дякую за інтернет-консультацію. Матеріал отримала, дізналася багато цікавого про класно-урочні форми навчання. З повагою, Селівашкіна Т.І.
ОтветитьУдалитьДоброго дня! Дякую за консультацію. Давно вже познайомилась з матеріалом. Дізнадася чимало нового про альтернативу класно-урочній системі. Лебедкова Надія Олександрівна, Донецька ЗОШ І-ІІІ ст. №126.
ОтветитьУдалитьДякую. Отримала Інтернет - консультацію "Класно-урочна система та її альтернативи". Я переконалася в тому, що незважаючи на широке визнання в світі, класно-урочна система має багато недоліків. Найістотнішими з них є:
ОтветитьУдалить- орієнтованість на середнього учня;
- ймовірно висока складність навчання для слабких учнів як за рахунок темпу, так і змісту навчання;
- неможливість повної реалізації в навчальному процесі індивідуальних особливостей учнів.
З повагою,
викладач Денисенко Л.М.
Доброго дня,Марино Сергіївно!Я - Трофименко Олена Василівна,курсант групи ХарахоріноїТ.О.,надсилала свій коментар у січні місяці разом з Хворостяною В.В.але у мене немає про це відмітки.Перегляньте,будь ласка ,ще раз коментарі за січень місяць.Дякую.
ОтветитьУдалитьМалініна. Велике спасибі!
ОтветитьУдалить