Сьогодні проблемне навчання розглядають як технологію розвивальної освіти, спрямовану на активне одержання знань, формування прийомів дослідницької пізнавальної діяльності, залучення до наукового пошуку творчості, виховання соціально значущих рис особистості.
Цей вид навчання передбачає дві основні цілі: допомогти учням самостійно засвоїти зміст навчального матеріалу та навчити використовувати наукові методи у процесі пізнання.
Реалізація моделі проблемного навчання вимагає від учителя таких дій:
1. Ставити перед учнями навчальні завдання в зрозумілій і цікавій формі.
2. Виконувати функції координатора пошукових дій учнів і партнера, допомагати окремим учням і групам, диференціюючи зміст допомоги.
З. Уміти зіткнути учнів із проблемою, стимулювати творче мислення за допомогою запитань.
4. Коректно виправляти помилки, яких припускаються учні в процесі пошуку гіпотез, їх підтвердження.
5. Спрямовувати діяльність учнів на самостійне опанування різних джерел ін¬формації. Пропонувати свою допомогу лише в тих випадках, коли учні не можуть самостійно прийняти необхідне рішення.
Технологія проблемного навчання містить:
1. Зіткнення з проблемою, створення проблемної ситуації.
2. Збір і аналіз даних. Актуалізація життєвого досвіду з проблеми, пошук даних про об'єкти та явища, яких не вистачає для розв'язання проблеми.
3. Визначення причинно-наслідкових зв'язків, формулювання гіпотези. Якщо учні неспроможності самостійно висунути гіпотезу, вона може бути запропонована вчителем.
4. Збір інформації, проведення дослідження, вивчення таблиць, графіків, читання рекомендованої літератури, результатом чого є перевірка припущень і побудова учнями пояснень ситуації, яка призвела до проблеми.
5. Формулювання висновків, аналіз процесу дослідження.
Урок у технології проблемного навчання виглядає як ланцюжок навчальних проблем, які вчитель створює, вислуховує різні точки зору, аналізує їх за участю учнів, знаходить удалі форми та способи фіксації отриманих результатів.
Матеріалом для створення проблемних ситуацій можуть слугувати фізичні загадки, фізичні парадокси, результати фізичного експерименту, результати попередньо проведеної нульової контрольної роботи, результати розв'язування фізичних задач, аналіз життєвих ситуацій тощо.
Урок у системі проблемного навчання може мати форму проблемної лекції, проблемного семінару, уроку-дослідження та ін. Особливості їх підготовки та проведення описані вище.
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Колодій В.І. Дякую, матеріал отримала
ОтветитьУдалитьШановні Тетяна Олександрівна, Марина Сергіївна , дякую за надіслану інформацію з проблемного навчання. Я розширила знання про технологію проблемного навчання,зрозуміла, що цей вид діяльності теж допомагає учням самостійно засвоїти зміст навчального матеріалу , навчає їх самостійно збирати інформацію, опрацьовувати її, робити висновки, аналізувати. Олійник Ольга Василівна
ОтветитьУдалитьДякую за надіслану інформацію.
ОтветитьУдалитьМіняйлова Світлана Володимирівна
Шановні Тетяна Олександрівно та Марино Сергіївно!Дякую вам за змістовну та цікаву консультацію.З повагою учитель Ясинуватської загальноосвітньої школи 1 - 111 ст. № 6 Трофименко О.В.
ОтветитьУдалитьШановні Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно,дякую вам за змістовну консультацію.З повагою учитель Макіївської ЗОШ I-III ступенів №11 Хворостянна В.В.
ОтветитьУдалитьЄременко Надія Михайлівна, група Харахоріної Тетяни Олександрівни
ОтветитьУдалитьШановні Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно!
З цікавістю ознайомилася з матеріалом сьогоднішньої консультації, дякую. Хотілося б зауважити, що на уроках досить часто доводиться вдаватися до проблемних ситуацій як складової проблемного навчання. Це і творчі роботи , і міні-вправи, і додаткові домашні завдання, і багато чого іншого. Вважаю, що сучасні учні потребують такого навчання як ніколи, адже зараз стільки нового у всьому, що оточує дитину, і вона прагне творчості і новизни. Було б у вчителя бажання і можливості ( хоча б побільше часу )...
З повагою, ще раз дякую за навчання
Шановні Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно! Дякую за отриманий матеріал.Хотілося б зазначити, що саме проблемне навчання активізує самостійну діяльність учнів, що сприяє розвитку їх творчих здібностей, розвиває творче мислення. Тому я вважаю,що в сучасний час обов'язково потрібна така технологія.
ОтветитьУдалитьЗ повагою, учитель Грабівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Селівашкіна Т.І.
Доброго вечора, Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно! Дякую за консультацію з теми: "УРОК У СИСТЕМІ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ". Мою увагу привернула інформація про те, що вид проблемного навчання передбачає такі цілі: допомогти учням самостійно засвоїти зміст навчального матеріалу та навчити використовувати наукові методи у процесі пізнання. Чимадурова Ольга Владиславівна, учитель Донецької ЗОШ І-ІІІ ст. №46
ОтветитьУдалитьДуже дякую за консультацію. Лебедкова Надія Олександрівна, Донецька ЗОШ І-ІІІ ст. №126.
ОтветитьУдалитьДякую за Інтернет-консультацію.
ОтветитьУдалитьЗ консультації я зрозуміла, що технологія проблемного навчання базується на організації навчальної діяльності зі створення проблемних ситуацій, унаслідок чого учень оволодіває знаннями, уміннями, навичками, розвиває розумові здібності. Результатом такого навчання є "відкриття" знання, яке нове для учня, тобто суб`єктивно нове знання, усвідомлення і розуміння наукових фактів як особисту цінність, що забезпечує розвиток пізнавальної мотивації, інтересу до змісту матеріалу, викликає захоплення навчальним предметом.
З повагою,
викладач АПЛ Денисенко Л.М.
Дякую за консультацію . Матеріал отримала . Вважаю , що на сучасному етапі навчання саме проблемне стає найважливішим . Рожко Олена . Портовська ЗОШ.
ОтветитьУдалитьДоброго вечора, Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно! Дякую за консультацію, яка допомагає учителю навчити учнів самостійно засвоювати зміст навчального матеріалу та використовувати наукові методи у процесі пізнання.
ОтветитьУдалитьЖигалкіна Світлана Юріївна, ДЗШ № 74, Куйбишевського району.
Шановні Тетяна Олександрівна, Марина Сергіївна , дякую за надіслану інформацію з проблемного навчання. Я розширила знання про технологію проблемного навчання,зрозуміла, що цей вид діяльності теж допомагає учням самостійно засвоїти зміст навчального матеріалу , навчає їх самостійно збирати інформацію, опрацьовувати її, робити висновки, аналізувати. Сігідіненко Нонна
ОтветитьУдалитьШановні Тетяна Олександрівна, Марина Сергіївна , дякую за надіслану інформацію з проблемного навчання. Я розширила знання про технологію проблемного навчання,зрозуміла, що цей вид діяльності теж допомагає учням самостійно засвоїти зміст навчального матеріалу , навчає їх самостійно збирати інформацію, опрацьовувати її, робити висновки, аналізувати.Сигидиненко нонна
ОтветитьУдалитьДобрий вечір, колеги!Дякую за кормсну інформацію. Учитель Красноармійсчької ЗШ І - ІІІ ступенів Олійникова Л.І.
ОтветитьУдалитьДуже вдячна Вам за змістовний матеріал!Гулага А.О.м.Горлівка
ОтветитьУдалитьМатеріал отримала. Дякую!
ОтветитьУдалитьДуже змістовний матеріал. Щиро дякую
ОтветитьУдалить