среда, 12 мая 2010 г.

Інтернет консультація. Самостійна робота учнів. Прийоми контролю і самоконтролю

Питання «самостійної роботи» посідає важливе місце в системі дидактич-них понять. Б. Єсипов визначає самостійну роботу як таку, «котра виконує-ться без безпосереднього втручання вчителя, але за його завданням у від-ведений для цього час: при цьому учні самі прагнуть досягти вказаної мети, застосовуючи свої зусилля в тій або іншій формі». А.Усова в монографії «Самостоятельная работа учащихся в средней школе» розглядає самостійну роботу учнів як метод навчання, за допомогою якого вони набувають знань, умінь і навичок, а також вирішують виховні задачі (виховання активності, самостійності, наполегливості, волі тощо).
За переконанням більшості вчених, самостійна робота передбачає активні ро¬зумові дії учнів, пов'язані з пошуками найбільш раціональних способів викорис¬тання запрограмованих викладачем завдань та аналізом результатів роботи.
Різний рівень підготовки учнів до навчання обумовлює необхідність уведення поняття про рівень самостійності під час виконання поставленого вчителем завдання. Висвітлюючи питання про рівні самостійності, треба мати на увазі від¬носний характер цього поняття. Так, одне й те саме завдання для одних учнів може бути легким і не вимагати значних зусиль для його виконання, а для інших — бути непосильним, і самостійно виконати його вони не зможуть. Таким чином, поняття «самостійність» та «рівні самостійності» є відносними, і це треба враховувати при вирішенні питання, до якого виду робіт слід віднести самостійну роботу учнів.

Завантажити весь матеріал

19 комментариев:

  1. Українська мова
    Єременко Надія Михайлівна, група Харахоріної Тетяни Олександрівни
    Доброго дня, шановні Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно! Ознайомилася з матеріалом про самостійну роботу учнів і прийоми контролю та самоконтролю. Навчити школярів працювати самостійно -- важливе завдання сучасної школи, адже можливості отримання знань нині надзвичайно розширились, наприклад, в Інтернеті сучасний учень може знайти практично все. Тому, вважаю, педагогу слід виробляти у дітей уміння вибирати необхідну інформацію, встановлювати ступінь її необхідності, достовірності, уміння усвідомлювати отримане самостійно тощо. А для цього в класній роботі обов'язково приділяти увагу цим моментам. На уроках практикую самостійну роботу після того, коли відбулося пояснення й усвідомлення нового навчального матеріалу. У підручниках із мови передбачено в багатьох вправах способи самоперевірки ("якщо ви правильно виконали завдання, то прочитаєте початок прислів'я" тощо).На уроках літератури учні працюють самостійно при вивченні довідки про життєвий і творчий шлях письменника. Виписують у зошит основні моменти: коли і де народився, освіта, перші літературні спроби, основні твори і т.д. При наявності алгоритму дії чи зразка самостійна робота є посильною для всіх. При перевірці вдаюся до оцінки кожного етапу роботи (учні підраховують набрану кількість балів), до колективної оцінки, до колективної перевірки, відповіді групами (наприклад, при перевірці вивчення вірша) тощо. Без самостійної роботи неможливе вироблення навичок і закріплення навчального матеріалу. Дякую за змістовну консультацію.
    З повагою -- Єременко Надія Михайлівна,
    ЗОШ №117, місто Донецьк

    ОтветитьУдалить
  2. Доброго вечора шановні,Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно.Я повністю погоджуюся з думкою:"самостійність" та рівні самостійностіє відносними.Звичайно,що у сучасному навчальному процесі велика увага приділяється перманентній освіті,бо цього вимагає час та сучасні підходи до навчання.Тому вчитель повинен ретельно підбирати матеріал для контролю та самоконтролю,враховуючи індивідуальні особливості кожного учня. З повагою Трофименко Олена Василівна,Ясинуватська загальноосвітня школа 1-111 ступенів № 6.

    ОтветитьУдалить
  3. Колодій В.І. Група Харахоріної Т.О. Дякую, матеріал отримала.

    ОтветитьУдалить
  4. Доброго дня шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!Першочерговим завданням сучасної освіти є формування у школярів потреби у самоосвіті.Адже самоосвіта передбачає позитивну мотиваційну діяльність,наявність цілеспрямованості,досягнення високого рівня розвитку.Дякую за змістовну консультацію.З повагою Хворостянна Валентина Василівна,Макіївська загальноосвітня школа 1-3 ступенів №11.

    ОтветитьУдалить
  5. Доброго дня, Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно!Дякую за змістовну інформацію. Потребою сучасної школи є створення умов,за яких кожен учень мав би змогу самостійно здобувати необхідну інформацію, використовуючи її для власного розвитку,самореалізації.Розвиток у школярів умінь та навичок самостійного здобуття знань-це один із пріоритетів підвищення якості освіти.
    З повагою Селівашкіна Т.І., учитель Грабівської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

    ОтветитьУдалить
  6. Дякую за корисний матеріал.
    З повагою Олійникова Л.І. Красноармійська ЗШ І - ІІІ ступенів

    ОтветитьУдалить
  7. Доброго дня, Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно! Дякую за інтернет-консультацію з теми: "Самостійна робота учнів. Прийоми контролю і самоконтролю". Я поділяю думку, що при виконанні самостійної роботи учні набувають знань, умінь і навичок , а також вирішують виховні задачі ( виховання активності, самостійності, наполегливості, волі тощо), що самостійна робота передбачає активні розумові дії учнів, пов`язані з пошуками найбільш раціональних способів використання запрограмованих викладачем завдань та аналізом результатів роботи. Учитель ЗОШ І-ІІІ ступеныв №46 Чимадурова О. В.

    ОтветитьУдалить
  8. Доброго дня, Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно! Дякую за інтернет-консультацію з теми: "Самостійна робота учнів. Прийоми контролю і самоконтролю". Я поділяю думку, що при виконанні самостійної роботи учні набувають знань, умінь і навичок , а також вирішують виховні задачі ( виховання активності, самостійності, наполегливості, волі тощо), що самостійна робота передбачає активні розумові дії учнів, пов`язані з пошуками найбільш раціональних способів використання запрограмованих викладачем завдань та аналізом результатів роботи. Учитель ЗОШ І-ІІІ ступеныв №46 Чимадурова О. В.

    ОтветитьУдалить
  9. Доброго дня шановні Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно, дякую за консультацію. Вважаю, що самостійна робота учнів є важливою у виробленні умінь самостійно здобувати знання, добирати літературу, опрацьовувати її, робити висновки, бачити недоліки в своїй роботі, виховує відповідальність, самостійність, наполегливість , волю, конкурентність.
    Самостійна робота учнів - це шлях підвищення рівня освіти. Але , даючи учням завдання, треба враховувати посильність виконання його для кожного учня, намагатися створити ситуацію успіху, що стане стимулом для виконання більш складних завдань, покращення рівня знань.
    Олійник Ольга Василівна, гр. Т.О. Харахоріної

    ОтветитьУдалить
  10. Дякую за інтернет-консультацію.
    Форми організації індивідуальних занять здобули широкого розповсюджування. Я переконана, що ці форми навчання, які Ви перелічуєте в інтернет-консультації, здатні забезпечити продуктивну навчальну діяльність учня одночасно з його індивідуальною освітньою траекторією.

    З повагою,
    викладач АПЛ Л.М.Денисенко, група Харахоріної Т.О.

    ОтветитьУдалить
  11. Дякую за інтернет-консультацію "самостійна робота учнів". У процесі навчання я використовую різні види самостійних робіт, які класифікую за різними ознаками.
    З повагою,
    викладач АПЛ Л.М.Денисенко, група Харахоріної Т.О.

    ОтветитьУдалить
  12. Лебедкова Н.О., група Харахоріної Т.О. Дякую, матеріал отримала.

    ОтветитьУдалить
  13. Шановні, Тетяно Олександрівна і Марина Сергіївна! Дякую за інтернет-консультацію "Самостійна робота учнів". Самостійна робота учнів - важлива скаладова творчого навчання дітей, їх самоідентифікації, самопізнання. У своїй роботі я часто використовую різні види самостійної роботи, враховуючи індивідуальні особливості учнів.
    З повагою Свіженець Л.В., група Харахоріної Т.О.

    ОтветитьУдалить
  14. Доброго дня, Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно! Дякую за інтернет-консультацію з теми: "Самостійна робота учнів."
    Жигалкіна С.Ю. ДОШ І-ІІІ ст. № 74.

    ОтветитьУдалить
  15. Доброго дня, Марино Сергіївно і Тетяно Олександрівно!Дякую за інтернет-консультацію "Самостійна робота учнів".
    Жигалкіна С.Ю. ДОШ І-ІІІ ст.№ 74

    ОтветитьУдалить
  16. Доброго дня! Дякую за змістовну інтернет-консультацію.
    Іванічкіна Є.І., учитель КонстантиновськоїЗОШ І-ІІІ ступенів №13.

    ОтветитьУдалить
  17. Доброго вечора! У своїй роботі ставлю за мету навчити учнів самостійній роботі. Дякую за консультацію з цієї теми.
    Гетун Г.В.ДЗОШ №8

    ОтветитьУдалить
  18. Добого дня! Дякую за консультацію.У своїй роботі часто використовую різні види самостійної роботи.
    З повагою Рожко О.І., учитель Портовської ЗОШ І-ІІІ ст.

    ОтветитьУдалить
  19. Дякую за консультацію.Вважаю самостійну роботу важливим елементом при підготовці учнів до ЗНО

    ОтветитьУдалить