четверг, 27 мая 2010 г.

Інтернет консультація. Елективні курси. Навчальна конференція.

Шановні колеги, для участі в Інтернет- консультації пропонуємо ознайомитися з науково-теоретичним матеріалом і підготувати коментар (5-6 речень з теми) про практику впровадження елективних курсів та особливості проведення навчальної конференції при вивченні української мови і літератури. Якщо з практики роботи немає що сказати (з названих тем), прокоментуйте поданий матеріал і визначте для себе перспективу.


Матеріали для завантаження

18 комментариев:

  1. Доброго вечора, шановні Марино сергіївно та Тетяно Олександрівно! На жіль, не можу зайти на поданий матеріал -- ні з поштової скриньки, ні з електронної пошти. Пишу відповідь за матеріалом, який самостійно знайшла в Інтернеті. Елективні курси -- це курси, що проводяться за вибором і є обов'язковими. Очевино, такі курси покликані поглибити знання учнів саме з тих навчальних питань, які необхідні для даного класу, наприклад, для випускників 11 класу курси, що налаштують учнів на здачу зовнішнього незалежного тестування. Я в 11 класі не працюю, наскільки мені відомо, там читається курс "Ділове мовлення", очевидно, це і є елективний. Навчальні конференції на уроках української літератури доцільно проводити з тем, які передбачають досить великий обсяг матеріалу, участь багатьох учнів і, звичайно ж, якщо матеріал вимагає самопідготовки (наприклад, література рідного краю). В цьому навчальному році я проводила одне з таких занять у 7 класі з теми "Письменники Донбасу". Учням було дано завдання підготувати матеріал про письменників шахтарського краю, вони зробили це у вигляді папки, кожна група (1--2 учні) готували розповідь про одного письменника. Колективно обговорювали, розповідали про прочитані їх твори. З повагою -- Єременко Надія Михайлівна, ЗОШ №117,місто Донецьк

    ОтветитьУдалить
  2. Доброго дня , шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно, не можу опрацювати матеріал, система не реєструє.

    ОтветитьУдалить
  3. Доброго дня , шановні Тетяно Оександрівно та Марино Сергіївно. Не можу опрацювати матеріал про елективні курси, система не реєструє. Із додаткових джерел знаю, що елективні курси проводяться з предметів, які входять до шкільного навчального плану, але вони не є обов*язковими для всіх учнів. Це - курси за вибором, але ті, хто їх обрав , мають відвідувати обов*язково. Ці курси не оцінюються. З метою формування інтересу, позитивної мотивації ці курси можуть містити оригінальний матеріал, що виходить за межі програми. Явважаю, що одним з таких курсів може бути підготовка учнів до ЗНО або курс орфографічної грамотності. У своїй практиці готувала учнів 11 класу до ЗНО, але ці заняття вважалися додатковими з предмету.
    З повагою Олійник Ольга Василівна, Зорянська ЗШ

    ОтветитьУдалить
  4. Доброго дня , шановні Тетяно Оександрівно та Марино Сергіївно. Не можу опрацювати матеріал про елективні курси, тому що файл в такому вигляді не відкривається. Да і подивиться "Рух слухачів на дистанційному етапі" теж стало неможливо чосусь, дуже прикро. Із того, що я опрацювала самостійно можу написати, що елективні курси проводяться з предметів, які входять до шкільного навчального плану, але вони не є обов*язковими для всіх учнів. Вони виконують такі основні функції: по-перше, підтримують вивчення основних профільних предметів або ж готують фундамент для подальшої профілізації; по-друге, забезпечують внутрішню профільну спеціалізацію. З повагою Сігідіненко Нонна, Донецька ЗОШ № 147

    ОтветитьУдалить
  5. Дякую за повідомлення. Тільки не зрозуміло, що таке навчальна практика? За яким графіком вона буде проводитися? Прохання повідомити кодове слово для входа на РКОШ.
    З повагою,
    викладач АПЛ Денисенко Л.М.

    ОтветитьУдалить
  6. Доброго дня,шановні Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно!Дякую за повідомлення.Система не реєструється.Але я викокористовую в своїй роботі навчальні конференції,коли викладаю у 9-11 класах.Вони ефективні.Допомогають учням та вчителям урізноманітнити види робіт,підвищити свій рівень освіти.Трофименко Олена Василівна.Ясинуватська ЗОШ 1-111 ст.№6.

    ОтветитьУдалить
  7. Добрий вечір шаеовні,Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!Дякую за змістовну консультацію.У своїй роботі використовую елективні курси та конференції.Вважаю їх доцільними у старшій школі.З повагою Хворостянна Валентина Василівна Макіївська ЗОШ 1-111 ст.№ 11.

    ОтветитьУдалить
  8. Колодій В.І. Доброго дня, Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно! Матеріал про елективні курси знайшла в Інтернеті, бо не знайшла його за поданою адресою. Зрозуміло, що такі курси обов"язкові для відвідування, вони сприяють поглибленню знань з обраного профілю. Поділяються на два види: предметно-орієнтовані та міжпредметні. У свою чергу, вони поділяються на окремі групи.У нашій школі таких курсів немає.
    Я не зрозуміла, який звіт і в якому вигляді треба писати по навчальній практиці.У календарному плані написано, що це урок і він проводиться за індивідуальним графіком. Хто мені повинен дати цей графік? Якщо я проводила урок без такого графіка, то мені вам надсилати урок, чи просто звіт: тема, методи, прийоми і т.д.? З повагою, Колодій В.І.

    ОтветитьУдалить
  9. Добрий вечір , шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно, не можу опрацювати матеріал,бо система не реєструє. На жаль,у нашій школі немає елективних курсів.
    З повагою Олійникова Л.І.

    ОтветитьУдалить
  10. Добрий вечір , шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно.Знову з'явилась можливість подивитись "Рух слухачів на дистанційному етапі" і я дуже засмутилась: брала участь в интернет-семінарі від 08.04, відповідь дала 10.04 і поточну контрольну роботу від 22.04 виконала та відіслала 11.05(тому що завдання прийшли з запізненням), а в таблиці цього не відзначено.З повагою Сігідіненко Нонна, Донецька ЗОШ № 147

    ОтветитьУдалить
  11. Доброго дня , шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!Матеріал не отримала, але знайшла в інтернеті.Зрозуміла, що елективні курси відіграють важливу роль в системі профільного навчання і що ці курси обов'язкові для відвідування. Метою вивчення елективних курсів є орієнтація учнів на підготовку до усвідомленого і відповідального вибору майбутньої професії.
    Вибачте, але не зрозуміло про навчальну практику, а саме, в якому вигляді її треба зробити.
    З повагою вчитель Грабівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Селівашкіна Т.І.

    ОтветитьУдалить
  12. Найважливішим елементом профільного навчання і способом максимальної індивідуалізації можливостей кожного учня мають стати елективні курси. Елективні курси порівняно з профільними предметами мають більшу варіативність змісту, посилюють практичну і дослідно-експериментальну складову профільного навчання, характеризуються нестандартизованістю, врахуванням регіональних умов. Вони допоможуть усунути протиріччя між освітніми потребами молоді та існуючим традиційним “асортиментом” навчальних предметів у школі. В елективних курсів може бути кілька функцій: 1) вивчення ключових проблем сучасності в обраній галузі знань; 2) вивчення основних профільних предметів на належному профільному рівні за рахунок насичення профільного курсу додатковим змістом, який поглиблює і розширює знання з основних предметів; 3) орієнтація на діяльнісний аспект змісту, удосконалення навичок пізнавальної, практичної, дослідницької діяльності, підтримання пізнавальних інтересів, у тому числі тих, що виходять за межі профіля; 4) забезпечення внутрішньопрофільної спеціалізації за рахунок широкого використання міжпредметних зв’язків, що уможливлює введення курсів різної спрямованості. Наприклад, у класах гуманітарного профілю можливе введення курсів із залученням знань з різних предметів, наприклад, “Журналістика” (з мови, літератури, соціології), “Народознавство” (з історії та мистецтвознавства) тощо; 5) допомога школярам у конкретизації вибору галузей пізнавальної діяльності в межах однієї наукової дисципліни, підтримка за рахунок елективних курсів профільних предметів на належному рівні; 6) ознайомлення на допрофесійному етапі з основами майбутньої професійної діяльності за рахунок орієнтуючих курсів.
    З повагою, Лебедкова Н.О., Донецька ЗОШ І-ІІІ ст. №126.

    ОтветитьУдалить
  13. Доброго дня!Елективні ( від англ. обирати, вибір, вибраний, для вибору) курси певною мірою " компенсують" достатньо обмежені можливості базових і профільних курсів шляхом задоволення різноманітних освітніх потреб старшокласників. Наприклад, було висловлено багато думок про те, що елективні курси дають змогу:1. Підтримувати вивчення основних профільних предметів на заданому рівні, насичуючи профільний курс додатковими курсами ( « Фразеологія сучасної української літературної мови»);2. Забезпечувати внутрішньопрофільну спеціалізацію ( « Практична стилістика: особливості офіційно-ділового й наукового стилів»);3. Полегшувати вибір професії ( « Основи журналістської діяльності») та ін.Таким чином, відібраний зміст елективного курсу повинен відповідати пізнавальним можливостям старшокласників, надавати їм змогу навчатися на рівні підвищених вимог і розвивати навчальну мотивацію.  Жигалкіна Світлана Юріївна, ДОШ І-ІІІ ст.№ 74.

    ОтветитьУдалить
  14. Доборго дня !Матеріал вивчилаз інтернета.Зрозуіла,що елективні курси полегшують вибір професії старшокласників.
    Іванічкіна Євгенія Іванівна. Константинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів.

    ОтветитьУдалить
  15. Доброго вечора! Дуже змістовний матеріал. Дякую. Було б доцільно впровадити такі курси для підготовки до ЗНО.
    Гетун Г.В.

    ОтветитьУдалить
  16. Доброго дня! Матеріал вивчила.Зрозуміла, що елективні курси сприяютьпоглибленню знань з обраного профілю.
    З повагою Рожко О.В.

    ОтветитьУдалить
  17. Доброго дня,шановні Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно! Дякую за повідомлення.Система не реєструється. Чимадурова О. В.

    ОтветитьУдалить
  18. Елективне навчання - засіб індивідуалізації навчання. Буду використовувати, тим більше, що маю таку можливість: я працюю у школі, де наповнюваність класів дуже помірна

    ОтветитьУдалить