Шановні колеги, для участі в Інтернет- консультації пропонуємо ознайомитися з науково-теоретичним матеріалом і підготувати коментар (5-6 речень з теми) про практику впровадження елективних курсів та особливості проведення навчальної конференції при вивченні української мови і літератури. Якщо з практики роботи немає що сказати (з названих тем), прокоментуйте поданий матеріал і визначте для себе перспективу.
Матеріали для завантаження
Подписаться на:
Комментарии к сообщению (Atom)
Доброго вечора, шановні Марино сергіївно та Тетяно Олександрівно! На жіль, не можу зайти на поданий матеріал -- ні з поштової скриньки, ні з електронної пошти. Пишу відповідь за матеріалом, який самостійно знайшла в Інтернеті. Елективні курси -- це курси, що проводяться за вибором і є обов'язковими. Очевино, такі курси покликані поглибити знання учнів саме з тих навчальних питань, які необхідні для даного класу, наприклад, для випускників 11 класу курси, що налаштують учнів на здачу зовнішнього незалежного тестування. Я в 11 класі не працюю, наскільки мені відомо, там читається курс "Ділове мовлення", очевидно, це і є елективний. Навчальні конференції на уроках української літератури доцільно проводити з тем, які передбачають досить великий обсяг матеріалу, участь багатьох учнів і, звичайно ж, якщо матеріал вимагає самопідготовки (наприклад, література рідного краю). В цьому навчальному році я проводила одне з таких занять у 7 класі з теми "Письменники Донбасу". Учням було дано завдання підготувати матеріал про письменників шахтарського краю, вони зробили це у вигляді папки, кожна група (1--2 учні) готували розповідь про одного письменника. Колективно обговорювали, розповідали про прочитані їх твори. З повагою -- Єременко Надія Михайлівна, ЗОШ №117,місто Донецьк
ОтветитьУдалитьДоброго дня , шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно, не можу опрацювати матеріал, система не реєструє.
ОтветитьУдалитьДоброго дня , шановні Тетяно Оександрівно та Марино Сергіївно. Не можу опрацювати матеріал про елективні курси, система не реєструє. Із додаткових джерел знаю, що елективні курси проводяться з предметів, які входять до шкільного навчального плану, але вони не є обов*язковими для всіх учнів. Це - курси за вибором, але ті, хто їх обрав , мають відвідувати обов*язково. Ці курси не оцінюються. З метою формування інтересу, позитивної мотивації ці курси можуть містити оригінальний матеріал, що виходить за межі програми. Явважаю, що одним з таких курсів може бути підготовка учнів до ЗНО або курс орфографічної грамотності. У своїй практиці готувала учнів 11 класу до ЗНО, але ці заняття вважалися додатковими з предмету.
ОтветитьУдалитьЗ повагою Олійник Ольга Василівна, Зорянська ЗШ
Доброго дня , шановні Тетяно Оександрівно та Марино Сергіївно. Не можу опрацювати матеріал про елективні курси, тому що файл в такому вигляді не відкривається. Да і подивиться "Рух слухачів на дистанційному етапі" теж стало неможливо чосусь, дуже прикро. Із того, що я опрацювала самостійно можу написати, що елективні курси проводяться з предметів, які входять до шкільного навчального плану, але вони не є обов*язковими для всіх учнів. Вони виконують такі основні функції: по-перше, підтримують вивчення основних профільних предметів або ж готують фундамент для подальшої профілізації; по-друге, забезпечують внутрішню профільну спеціалізацію. З повагою Сігідіненко Нонна, Донецька ЗОШ № 147
ОтветитьУдалитьДякую за повідомлення. Тільки не зрозуміло, що таке навчальна практика? За яким графіком вона буде проводитися? Прохання повідомити кодове слово для входа на РКОШ.
ОтветитьУдалитьЗ повагою,
викладач АПЛ Денисенко Л.М.
Доброго дня,шановні Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно!Дякую за повідомлення.Система не реєструється.Але я викокористовую в своїй роботі навчальні конференції,коли викладаю у 9-11 класах.Вони ефективні.Допомогають учням та вчителям урізноманітнити види робіт,підвищити свій рівень освіти.Трофименко Олена Василівна.Ясинуватська ЗОШ 1-111 ст.№6.
ОтветитьУдалитьДобрий вечір шаеовні,Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!Дякую за змістовну консультацію.У своїй роботі використовую елективні курси та конференції.Вважаю їх доцільними у старшій школі.З повагою Хворостянна Валентина Василівна Макіївська ЗОШ 1-111 ст.№ 11.
ОтветитьУдалитьКолодій В.І. Доброго дня, Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно! Матеріал про елективні курси знайшла в Інтернеті, бо не знайшла його за поданою адресою. Зрозуміло, що такі курси обов"язкові для відвідування, вони сприяють поглибленню знань з обраного профілю. Поділяються на два види: предметно-орієнтовані та міжпредметні. У свою чергу, вони поділяються на окремі групи.У нашій школі таких курсів немає.
ОтветитьУдалитьЯ не зрозуміла, який звіт і в якому вигляді треба писати по навчальній практиці.У календарному плані написано, що це урок і він проводиться за індивідуальним графіком. Хто мені повинен дати цей графік? Якщо я проводила урок без такого графіка, то мені вам надсилати урок, чи просто звіт: тема, методи, прийоми і т.д.? З повагою, Колодій В.І.
Добрий вечір , шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно, не можу опрацювати матеріал,бо система не реєструє. На жаль,у нашій школі немає елективних курсів.
ОтветитьУдалитьЗ повагою Олійникова Л.І.
Добрий вечір , шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно.Знову з'явилась можливість подивитись "Рух слухачів на дистанційному етапі" і я дуже засмутилась: брала участь в интернет-семінарі від 08.04, відповідь дала 10.04 і поточну контрольну роботу від 22.04 виконала та відіслала 11.05(тому що завдання прийшли з запізненням), а в таблиці цього не відзначено.З повагою Сігідіненко Нонна, Донецька ЗОШ № 147
ОтветитьУдалитьДоброго дня , шановні Марино Сергіївно та Тетяно Олександрівно!Матеріал не отримала, але знайшла в інтернеті.Зрозуміла, що елективні курси відіграють важливу роль в системі профільного навчання і що ці курси обов'язкові для відвідування. Метою вивчення елективних курсів є орієнтація учнів на підготовку до усвідомленого і відповідального вибору майбутньої професії.
ОтветитьУдалитьВибачте, але не зрозуміло про навчальну практику, а саме, в якому вигляді її треба зробити.
З повагою вчитель Грабівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Селівашкіна Т.І.
Найважливішим елементом профільного навчання і способом максимальної індивідуалізації можливостей кожного учня мають стати елективні курси. Елективні курси порівняно з профільними предметами мають більшу варіативність змісту, посилюють практичну і дослідно-експериментальну складову профільного навчання, характеризуються нестандартизованістю, врахуванням регіональних умов. Вони допоможуть усунути протиріччя між освітніми потребами молоді та існуючим традиційним “асортиментом” навчальних предметів у школі. В елективних курсів може бути кілька функцій: 1) вивчення ключових проблем сучасності в обраній галузі знань; 2) вивчення основних профільних предметів на належному профільному рівні за рахунок насичення профільного курсу додатковим змістом, який поглиблює і розширює знання з основних предметів; 3) орієнтація на діяльнісний аспект змісту, удосконалення навичок пізнавальної, практичної, дослідницької діяльності, підтримання пізнавальних інтересів, у тому числі тих, що виходять за межі профіля; 4) забезпечення внутрішньопрофільної спеціалізації за рахунок широкого використання міжпредметних зв’язків, що уможливлює введення курсів різної спрямованості. Наприклад, у класах гуманітарного профілю можливе введення курсів із залученням знань з різних предметів, наприклад, “Журналістика” (з мови, літератури, соціології), “Народознавство” (з історії та мистецтвознавства) тощо; 5) допомога школярам у конкретизації вибору галузей пізнавальної діяльності в межах однієї наукової дисципліни, підтримка за рахунок елективних курсів профільних предметів на належному рівні; 6) ознайомлення на допрофесійному етапі з основами майбутньої професійної діяльності за рахунок орієнтуючих курсів.
ОтветитьУдалитьЗ повагою, Лебедкова Н.О., Донецька ЗОШ І-ІІІ ст. №126.
Доброго дня!Елективні ( від англ. обирати, вибір, вибраний, для вибору) курси певною мірою " компенсують" достатньо обмежені можливості базових і профільних курсів шляхом задоволення різноманітних освітніх потреб старшокласників. Наприклад, було висловлено багато думок про те, що елективні курси дають змогу:1. Підтримувати вивчення основних профільних предметів на заданому рівні, насичуючи профільний курс додатковими курсами ( « Фразеологія сучасної української літературної мови»);2. Забезпечувати внутрішньопрофільну спеціалізацію ( « Практична стилістика: особливості офіційно-ділового й наукового стилів»);3. Полегшувати вибір професії ( « Основи журналістської діяльності») та ін.Таким чином, відібраний зміст елективного курсу повинен відповідати пізнавальним можливостям старшокласників, надавати їм змогу навчатися на рівні підвищених вимог і розвивати навчальну мотивацію. Жигалкіна Світлана Юріївна, ДОШ І-ІІІ ст.№ 74.
ОтветитьУдалитьДоборго дня !Матеріал вивчилаз інтернета.Зрозуіла,що елективні курси полегшують вибір професії старшокласників.
ОтветитьУдалитьІванічкіна Євгенія Іванівна. Константинівська ЗОШ І-ІІІ ступенів.
Доброго вечора! Дуже змістовний матеріал. Дякую. Було б доцільно впровадити такі курси для підготовки до ЗНО.
ОтветитьУдалитьГетун Г.В.
Доброго дня! Матеріал вивчила.Зрозуміла, що елективні курси сприяютьпоглибленню знань з обраного профілю.
ОтветитьУдалитьЗ повагою Рожко О.В.
Доброго дня,шановні Тетяно Олександрівно та Марино Сергіївно! Дякую за повідомлення.Система не реєструється. Чимадурова О. В.
ОтветитьУдалитьЕлективне навчання - засіб індивідуалізації навчання. Буду використовувати, тим більше, що маю таку можливість: я працюю у школі, де наповнюваність класів дуже помірна
ОтветитьУдалить